Тепловоз ТУ3 (заводське позначення – T 47.0 або class 705) випускався в Чехословакії, на заводі Чкд-соколово (ИKD-Sokolovo) з 1954 по 1958 рік.
ТУ3 є вантажопасажирським тепловозом з електропередачею постійного струму. Кузов вагонної компоновки з двома кабінами машиніста, спирається на два двовісні візки (осьова формула 2о-2о).
Тепловоз може працювати подвійною тягою за системою багатьох одиниць, коли управління обома тепловозами ведеться з одного поста, одним машиністом.
Тепловоз оснащений електричним гальмівним краном «Шкода» оригінальної конструкції, що дозволяє при гальмуванні одночасно використовувати і гальма локомотива, і гальма потягу. (Для необізнаних пояснимо, що зазвичай в локомотивах є два гальмівні крани – окремо для гальм потягу і локомотивного. Гальмування потягу здійснюється тільки поїздовими гальмами, а локомотивні використовуються при маневрах або при гальмуванні складу, не обладнаного гальмами. Кабіна тепловоза досить тісна, і хоча в ній є відкидні сидіння для машиніста, управляти тепловозом найзручніше стоячи, що цілком зазвичай для локомотивів європейської споруди.
Органи управління розміщені в кабіні таким чином, що машиніст може управляти тепловозом знаходячись як з правою, так і з лівого боку кабіни. Це робить можливим управління тепловозом в одне обличчя.
З цікавих особливостей тепловоза слід зазначити купе поряд з однією з кабін, обладнане столиком і диваном-рундуком. Воно призначалося для персоналу, супроводжуючого вантажні потяги. Мабуть, ні в одному іншому локомотиві, що працював коли-небудь на вітчизняних залізницях, таке рішення не зустрічалося.
Із-за дуже великого мінімального радіусу прохідних кривих тепловоз не набув особливого поширення на вузькоколійках СРСР.Так, наприклад в депо Тбіліської ДЖД довгий час стояв тепловоз ТУ3, який ніколи не експлуатувався саме тому, що не вписувався в криві.
Всього в СРСР було поставлено 45 тепловозів ТУ3. Найперший з них експлуатувався в Ленінграді, на Малій Жовтневою жд з 1957 по 1989 рік. Багатьох років він у вельми плачевному стані стояв на базі запасу в Зеленогорське (під Санкт-Петербургом). Зараз проходить відновний ремонт в локомотивному депо Санкт-петербург-варшавській. Другий тепловоз цієї серії, ТУ3-002, раніше також експлуатувався на Малій Жовтневій залізниці, а в даний час знаходиться в Естонії, в музеї Лавассаарі.
Зараз єдиний тепловоз ,у робочому стані, цієї серії лишається на ЛДЗ, чим ми і пишаємось!